Dla mieszkańca
Projekty unijne
Budowa drogi łączącej węzeł Nowa Sól w ciągu drogi krajowej S3 z K-SSSE – Podstrefa Nowa Sól – II etap
Data publikacji: 12 marca 2012
Priorytet 1 Rozwój infrastruktury wzmacniającej konkurencyjność regionu,
Działanie 1.1 Poprawa stanu infrastruktury transportowej w regionie
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych: 23 – Drogi regionalne/lokalne
Lokalizacja inwestycji:
Projekt objęty niniejszym wnioskiem jest realizowany na terenie: województwa lubuskiego, powiatu nowosolskiego, gmin: Nowa Sól, Nowa Sól – Miasto i Otyń. Planowana inwestycja rozpoczyna sie na skrzyżowaniu z ul. Chałubińskiego, a kończy sie na projektowanym skrzyżowaniu typu rondo o czterech wlotach ulic: Przemysłowej, Starostawskiej i przedłużenia ul. Kościuszki.
Planowana droga gminna przebiega częściowo w granicach miasta Nowa Sól, częściowo po terenach gmin ościennych: Nowa Sól (wiejska) i Otyń, leżących wzdłuż granicy miasta Nowa Sól. Projektowane przedsięwzięcie administracyjnie realizowane będzie w województwie lubuskim, powiecie nowosolskim, gminie Nowa Sól – Miasto, gminie Nowa Sól (obszar wiejski) i gminie Otyń.
Zakres rzeczowy projektu obejmuje m.in.:
Przedmiotem projektu jest budowa II etapu nowoprojektowanej drogi publicznej, łączącej węzeł Nowa Sól w ciągu drogi krajowej S3 z K-SSSE – Podstrefa Nowa Sól, który obejmuje wykonanie odcinka drogi w ciągu głównym o długości 1.486 km od skrzyżowania z ul. Chałubińskiego do K-SSSE – Podstrefa Nowa Sól.
Zakres rzeczowy projektu:
•budowę drogi klasy „Z”, kategoria ruchu KR 3, o dopuszczalnym nacisku 115 kN na os,
•budowę skrzyżowania ze starym przebiegiem drogi gminnej (ul. Starostawskiej),
•budowę skrzyżowania typu rondo o czterech wlotach i średnicy zewnętrznej: 40,0 m,
•przebudowę wlotów istniejących dróg i ulic włączonych do nowoprojektowanych skrzyżowań,
•budowę 2 zatok autobusowych,
•budowę miejsc dostępu do drogi,
•budowę przepustu na rowie szczegółowym,
•budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych,
•przebudowę skrzyżowania (tj. przejazdu kolejowego) z linia kolejowa nr 273 Wrocław-Szczecin,
•budowę odcinków kanalizacji deszczowej w pasie drogowym poza jezdnia,
• budowe zbiornika chłonno-odparowujacego do odprowadzenia wód deszczowych,
•budowę oświetlenia drogi i ciągów pieszo-rowerowych,
•rozbiórki elementów dróg w obrębie nowo zagospodarowywanego terenu,
•wycinkę lasu i kolidujących drzew,
•przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycja na warunkach właścicieli;
Cele projektu
Projekt, będący przedmiotem niniejszego opracowania, bez wątpienia przyczyni sie do podwyższenia konkurencyjności regionu, stwarzając dogodne warunki infrastrukturalne, które będą stymulowały jego rozwój i podnosiły atrakcyjność gospodarcza województwa. Wybudowanie drogi łączącej Węzeł Nowa Sól w ciągu drogi krajowej S3 z Kostrzyńsko-
Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna – Podstrefa Nowa Sól – II etap od skrzyżowania z ul. Chałubińskiego do K-SSSEPodstrefa Nowa Sól, znacząco poprawi funkcjonowanie i poziom techniczny infrastruktury drogowej, w tym:
•przyczyni sie do powstania kompleksowej sieci drogowej wyprowadzającej poza centrum miasta ruch samochodowy związany z funkcjonowaniem stref przemysłowych Nowej Soli;
•skróci trasę i czas przejazdu zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym, do obszarów aktywności gospodarczej Nowej Soli;
•ułatwi dojazd do strefy K-SSSE – Podstrefa Nowa Sól, a przez to wpłynie na wzrost zainteresowania inwestorów, którzy fakt dogodnego połączenia z droga krajowa S3 z pewnością uwzględnia w swoich planach inwestycyjnych, przyczyniając sie do rozwoju miasta i całego regionu;
•obniży koszty transportu, co wpłynie na poprawę atrakcyjności ofert zlokalizowanych
w strefie K-SSSE-Podstrefa Nowa Sól zakładów produkcyjnych i usługowych;
•bezpośrednio skomunikuje Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy i przyszła Komendę Powiatowa Policji w Nowej Soli z siecią dróg krajowych, tworząc jednocześnie alternatywne połączenie dla mieszkańców przyległych miejscowości.
Harmonogram realizacji projektu
Planowany termin rozpoczęcia realizacji projektu –14-08-2008
Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji projektu –31-07-2012
Planowany termin zakończenia finansowej realizacji projektu – 31-08-2012