Sprawy społeczne

Uzależnienia/profilaktyka

12 sierpnia mieliśmy przyjemność przedstawić efekt finalny 3-miesięcznych działań nowosolskiej młodzieży i rozpocząć akcję profilaktyczną dla sprzedawców napojów alkoholowych pod hasłem”Dlaczego nie sprzedawać alkoholu nieletnim”.

Nowosolska młodzież pod opieką Fundacja Nakręceni realizowała warsztaty filmowe, których celem było stworzenie materiałów profilaktycznych dla sprzedawców napojów alkoholowych miasta Nowa Sól. W efekcie końcowym powstał film „Dlaczego nie sprzedawać alkoholu nieletnim” oraz plakat informacyjny dla punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

Młodzież od początku do końca realizowała ten projekt samodzielnie pod bacznym okiem prowadzącego i kamerzysty. Od napisania scenariusza po wykonanie zdjęć i stworzenie plakatu.

Tym bardziej się cieszymy , że nasza młodzież wzięła udział w tym projekcie i miała realny wpływ na to jak pokazać nam dorosłym dlaczego nie sprzedawać alkoholu nieletnim.

W dzisiejszych czasach nie ma problemu z tym aby młodzież zakupiła alkohol w sklepach (również w Nowej Soli) i to też ukazały nasze badania ankietowe wśród młodzieży w 2023 roku, gdzie:

najczęściej wskazywanym wiekiem pierwszego picia alkoholu wśród całej badanej młodzieży był wiek 15 lat i więcej
uczniowie szkół ponadpodstawowych stanowili 79,4% wszystkich badanych kupujących alkohol osobiście i bez żadnego problemu.

To sprzedawcy mają bezpośredni wpływ na sprzedawany alkohol i każdy z nich powinien być przeszkolony z zakresu informacji , że ma prawo żądać dowodu przed sprzedażą alkoholu aby móc się upewnić czy nie popełnia przestępstwa sprzedając alkohol nieletniej osobie.

Materiału filmowy dostępny jest TUTAJ, natomiast plakat, który powstał w ramach akcji dotrze do każdego punktu sprzedaży napojów alkoholowych wraz z listem przewodnim do sprzedawców.

Wakacyjne warsztaty dla rodziców
Zapraszamy Państwa do udziału w bezpłatnych warsztatach dla rodziców organizowanych przy współpracy z Akademia Nauki – Zielona Góra.
Realizowanych będzie 6 warsztatów i na każdy warsztat należy zapisać się osobno, co oznacza, że nie trzeba brać udziału we wszystkich warsztatach a jedynie w wybranych.
Warsztaty prowadzone będą w CAS – Centrum Aktywności Społecznej Nowa Sól ul. Kasprowicza 12.

20 lipca 2024r. (sobota) w godzinach 10.00 – 15.00
Temat warsztatu: „Poznaj siebie -zrozum dziecko”

Warsztat pozwalający rodzicom/współpracownikom odkryć różnice pomiędzy swoim typem osobowości i zachowań a typem dziecka/współpracownika oraz uczy rozwijać się oparciu o swoje naturalne preferencje.
Typologia osobowości MBTI to:
najbardziej znany na świecie instrument umożliwiający poznanie i zrozumienie różnic osobowościowych,
służący do mierzenia ludzkich preferencji dotyczących postrzegania świata i podejmowania decyzji,
poparta badaniami naukowymi,
buduje na naturalnych, indywidualnych preferencjach,
wspiera proces wychowawczy,
poprawia komunikację i relacje pomiędzy ludźmi.

Prowadzący: Rafał Włosiński.

29 lipca 2024r. (poniedziałek) w godzinach 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „JESTEM OK – TAKI, JAKI JESTEM CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W ROZWIJANIU ZDROWEGO POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI”

Inspirujący warsztat dotyczący obszaru kluczowego dla rozwoju dziecka jakim jest poczucie własnej wartości.
Spotkanie jest dla rodziców, dziadków, nauczycieli, dyrektorów, którzy chcą:
dostrzec dziecko takim, jakie ono jest,
poprawić z nim relacje,
usłyszeć je …i
towarzyszy jemu w rozwoju.
Podczas warsztatów uczestnik dowie się:
czy można wspierać w dzieciach ich poczucie własnej wartości, pomimo że nasze własne zostało mocno nadszarpnięte w toku socjalizacji,
jak odróżnić poczucie własnej wartości od pewności siebie,
jak formułować komunikaty dostarczające dziecku bezcennych informacji na temat samego siebie,
co w codziennym życiu może pomóc nam w dbaniu o siebie w omawianym obszarze.
Czy rodzic, który nie rozwinął poczucia wartości u siebie jest w stanie rozwinąć je u swojego dziecka? Zagadnienie poczucia własnej wartości spostrzegamy jako kluczowe w rozwoju dziecka, gdyż jest ono w pewnym sensie szczepionką chroniącą dziecko przed niepożądanym i destrukcyjnym wpływem środowiska — zarówno ludzi (presji rówieśniczej, nękania, krzywdzących dorosłych) jak i zdarzeń (rozwód rodziców, śmierć bliskiej osoby, choroba, emigracja itd.).

Prowadząca: Elżbieta Magiełda.

1 sierpnia 2024 r. (czwartek) w godz. 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „SIŁA KOMUNIKACJI”

Chyba wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które nas ranią, oddalają od siebie, po których czujemy, że nie zostaliśmy usłyszani i zrozumiani, po których pozostaje poczucie osamotnienia. I jednocześnie mamy w sobie tęsknotę za rozmowami, które prowadzą do zrozumienia, pogłębiania bliskości, w których jest kontakt nawet przy różnicy zdań i światopoglądów.
Na warsztacie chcemy razem przyjrzeć się temu:
jak się komunikujemy i co takiego warto robić (a co zaniechać), by się w tych dialogach
prawdziwie spotkać.
jakie słowa zbliżają, otwierają nas na siebie („słowa okna”),
jakie słowa oddzielają i budują mury między nami,
jak zarządzać emocjami, by nie utrudniały, a raczej wspierały nas w rozmowie, szczególnie, gdy
poruszamy trudne angażujące nas emocjonalnie tematy,
jak przygotować się do trudnej rozmowy
i wreszcie jak stworzyć odpowiednią atmosferę do rozmowy.

Prowadząca: Joanna Mazurek.

12 sierpnia 2024r. (poniedziałek) w godzinach 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „NASTOLATKI – KIEDY KOŃCZY SIĘ WYCHOWANIE?”

Uczestnicy dowiedzą się:
jak radzić sobie z lękiem o konsekwencje zachowania nastolatka w szkole
czy powinno niepokoić, że nastoletnie dziecko się (nie) buntuje
jak zrozumieć zmienne nastroje, milczenie i drażliwość nastolatka
jak zaoferować mu swoje wsparcie, żeby mógł z niego skorzystać
czy i gdzie stawiać granice

Czy życie z nastolatkiem musi oznaczać ciągłe konflikty? Czy jedyna droga do uzyskania autonomii to bunt? Jak zrozumieć kogoś, kto teraz tak bardzo różni się ode mnie – dziwnie się ubiera, ma dziwną fryzurę, słucha zupełnie niezrozumiałej dla mnie muzyki i komunikuje się półsłówkami? Jak być mądrym rodzicem nastolatka? Jak zaoferować mu swoje wsparcie, żeby mógł z niego skorzystać? Gdzie stawiać teraz granice? Na co pozwalać? Jak rozmawiać o szkole? Im więcej tego rodzaju pytań postawią sobie rodzice dorastającego dziecka, tym większa szansa, że przez nastoletni wiek swoich dzieci przejdą razem konstruktywnie.
Jesper Juul kieruje do nas trudny do przyjęcia dla przeciętnego polskiego rodzica przekaz: kiedy dziecko ma 14 lat, już za późno na wychowanie. Teraz możemy przyglądać się efektom naszych wysiłków podejmowanych przez ostatnie lata. Nie chodzi jednak o to, aby pozostać biernym obserwatorem zmagań naszego nastoletniego dziecka ze światem – postulujemy przejście na pozycję sparingpartnera: osoby, która daje maksymalny opór, ale jednocześnie dba o to, aby nie wyrządzić szkody. Jak zrobić to w praktyce – to właśnie jest tematem warsztatu.

Prowadząca: Elżbieta Magiełda.

19 sierpnia 2024r. (poniedziałek) w godzinach 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „JAK TWORZYĆ ŚRODOWISKO WSPIERAJĄCE POTENCJAŁ MAŁEGO DZIECKA (0-6 lat)”

Podczas warsztatu porozmawiamy o tym:
Dlaczego wczesny etap rozwoju jest najistotniejszy w życiu człowieka.
Jakie czynniki środowiska sprzyjają a jakie mogą ograniczyć rozwój mózgu małego dziecka. Co to znaczy wspierać potencjał swojego dziecka i jak odnaleźć się w gąszczu rozmaitych teorii rozwojowych.
Przyjrzymy się wybranym zachowaniom dzieci i spróbujemy odpowiedzieć na pytania: Co jest ważniejsze geny czy wychowanie? Czy do wychowania dziecka naprawdę potrzebna jest cała wioska?
Pochylimy się nad bardzo istotną rolą ruchu w rozwoju małego człowieka.
Rzucimy nowe światło na ogromną rolę rodziców i nauczycieli na wczesnym etapie życia. Zastanowimy się nad tym czym kierować się przy wyborze pierwszej placówki edukacyjnej dla dziecka.

Prowadząca: Katarzyna Rubiś.

26 sierpnia 2024r. (poniedziałek) w godzinach 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „JAK WSPOMÓC DZIECKO W NAUCE?”

Zagadnienia spotkania obejmują następujące tematy:
Jak działa nasz mózg.
Dlaczego relaks jest ważny.
Pamięć. Jak to działa? Podstawowe techniki pamięciowe.
Praca z tekstem i elementy twórczego myślenia.
Sposoby opracowywania tekstów.
Piktogramy
Mapy myśli.
Właściwe wartościowanie niepowodzeń i sukcesów szkolnych. Komunikaty po przyjściu dziecka ze szkoły. Kontrakty DZIECKO – RODZICE.
Strategia uczenia się. Etapy przetwarzania informacji. Rola przerw w nauce.
Uczenie się jako cykl. Odpowiednia kolejność w rytuale uczenia się:
Relaks. Umiejętność rozluźniania się jako warunek efektywnego przyswajania informacji oraz niezbędna umiejętność, by swobodnie przypominać je sobie w sytuacjach stresowych.
Koncentracja. Mentalny trening aktywizacyjny. Sposób na szybką rozgrzewkę i zabawy rodzinne w podróży.
Ruch. Rola ciała w procesie uczenia się. Techniki uwalniające napięcie z ciała, gromadzące się podczas nauki.

Prowadzący: Paweł Hoffman.

Warsztaty dedykowane są dla osób – rodziców zamieszkujących na terenie miasta Nowa Sól.

Liczba miejsc ograniczona. Formularz należy przesłać najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatu. Organizator zastrzega sobie zamknąć listę uczestników wcześniej, jeżeli zostanie ona zapełniona zgłoszeniami.

Każda osoba, która zgłosi swój udział w szkoleniu dostanie automatyczne potwierdzenie wysłania formularza, jednak nie jest to gwarancją zakwalifikowania na szkolenie. Organizator poinformuje meilowo osoby zakwalifikowane na warsztaty.

Udział w warsztatach jest bezpłatny i całkowicie finansowane z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na 2024 rok.

Formularz zgłoszeniowy:
WAKACYJNE WARSZTATY DLA RODZICÓW

Zapraszamy Państwa do udziału w bezpłatnych warsztatach dla rodziców organizowanych przy współpracy z Akademia Nauki – Zielona Góra.
Realizowanych będzie 6 warsztatów i na każdy warsztat należy zapisać się osobno, co oznacza, że nie trzeba brać udziału we wszystkich warsztatach a jedynie w wybranych.
Warsztaty prowadzone będą w CAS – Centrum Aktywności Społecznej Nowa Sól ul. Kasprowicza 12.

20 lipca 2024r. (sobota) w godzinach 10.00 – 15.00
Temat warsztatu: „Poznaj siebie -zrozum dziecko”

Warsztat pozwalający rodzicom/współpracownikom odkryć różnice pomiędzy swoim typem osobowości i zachowań a typem dziecka/współpracownika oraz uczy rozwijać się oparciu o swoje naturalne preferencje.
Typologia osobowości MBTI to:
najbardziej znany na świecie instrument umożliwiający poznanie i zrozumienie różnic osobowościowych,
służący do mierzenia ludzkich preferencji dotyczących postrzegania świata i podejmowania decyzji,
poparta badaniami naukowymi,
buduje na naturalnych, indywidualnych preferencjach,
wspiera proces wychowawczy,
poprawia komunikację i relacje pomiędzy ludźmi.

Prowadzący: Rafał Włosiński.

29 lipca 2024r. (poniedziałek) w godzinach 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „JESTEM OK – TAKI, JAKI JESTEM CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W ROZWIJANIU ZDROWEGO POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI”

Inspirujący warsztat dotyczący obszaru kluczowego dla rozwoju dziecka jakim jest poczucie własnej wartości.
Spotkanie jest dla rodziców, dziadków, nauczycieli, dyrektorów, którzy chcą:
dostrzec dziecko takim, jakie ono jest,
poprawić z nim relacje,
usłyszeć je …i
towarzyszy jemu w rozwoju.
Podczas warsztatów uczestnik dowie się:
czy można wspierać w dzieciach ich poczucie własnej wartości, pomimo że nasze własne zostało mocno nadszarpnięte w toku socjalizacji,
jak odróżnić poczucie własnej wartości od pewności siebie,
jak formułować komunikaty dostarczające dziecku bezcennych informacji na temat samego siebie,
co w codziennym życiu może pomóc nam w dbaniu o siebie w omawianym obszarze.
Czy rodzic, który nie rozwinął poczucia wartości u siebie jest w stanie rozwinąć je u swojego dziecka? Zagadnienie poczucia własnej wartości spostrzegamy jako kluczowe w rozwoju dziecka, gdyż jest ono w pewnym sensie szczepionką chroniącą dziecko przed niepożądanym i destrukcyjnym wpływem środowiska — zarówno ludzi (presji rówieśniczej, nękania, krzywdzących dorosłych) jak i zdarzeń (rozwód rodziców, śmierć bliskiej osoby, choroba, emigracja itd.).

Prowadząca: Elżbieta Magiełda.

1 sierpnia 2024 r. (czwartek) w godz. 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „SIŁA KOMUNIKACJI”

Chyba wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które nas ranią, oddalają od siebie, po których czujemy, że nie zostaliśmy usłyszani i zrozumiani, po których pozostaje poczucie osamotnienia. I jednocześnie mamy w sobie tęsknotę za rozmowami, które prowadzą do zrozumienia, pogłębiania bliskości, w których jest kontakt nawet przy różnicy zdań i światopoglądów.
Na warsztacie chcemy razem przyjrzeć się temu:
jak się komunikujemy i co takiego warto robić (a co zaniechać), by się w tych dialogach
prawdziwie spotkać.
jakie słowa zbliżają, otwierają nas na siebie („słowa okna”),
jakie słowa oddzielają i budują mury między nami,
jak zarządzać emocjami, by nie utrudniały, a raczej wspierały nas w rozmowie, szczególnie, gdy
poruszamy trudne angażujące nas emocjonalnie tematy,
jak przygotować się do trudnej rozmowy
i wreszcie jak stworzyć odpowiednią atmosferę do rozmowy.

Prowadząca: Joanna Mazurek.

12 sierpnia 2024r. (poniedziałek) w godzinach 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „NASTOLATKI – KIEDY KOŃCZY SIĘ WYCHOWANIE?”

Uczestnicy dowiedzą się:
jak radzić sobie z lękiem o konsekwencje zachowania nastolatka w szkole
czy powinno niepokoić, że nastoletnie dziecko się (nie) buntuje
jak zrozumieć zmienne nastroje, milczenie i drażliwość nastolatka
jak zaoferować mu swoje wsparcie, żeby mógł z niego skorzystać
czy i gdzie stawiać granice

Czy życie z nastolatkiem musi oznaczać ciągłe konflikty? Czy jedyna droga do uzyskania autonomii to bunt? Jak zrozumieć kogoś, kto teraz tak bardzo różni się ode mnie – dziwnie się ubiera, ma dziwną fryzurę, słucha zupełnie niezrozumiałej dla mnie muzyki i komunikuje się półsłówkami? Jak być mądrym rodzicem nastolatka? Jak zaoferować mu swoje wsparcie, żeby mógł z niego skorzystać? Gdzie stawiać teraz granice? Na co pozwalać? Jak rozmawiać o szkole? Im więcej tego rodzaju pytań postawią sobie rodzice dorastającego dziecka, tym większa szansa, że przez nastoletni wiek swoich dzieci przejdą razem konstruktywnie.
Jesper Juul kieruje do nas trudny do przyjęcia dla przeciętnego polskiego rodzica przekaz: kiedy dziecko ma 14 lat, już za późno na wychowanie. Teraz możemy przyglądać się efektom naszych wysiłków podejmowanych przez ostatnie lata. Nie chodzi jednak o to, aby pozostać biernym obserwatorem zmagań naszego nastoletniego dziecka ze światem – postulujemy przejście na pozycję sparingpartnera: osoby, która daje maksymalny opór, ale jednocześnie dba o to, aby nie wyrządzić szkody. Jak zrobić to w praktyce – to właśnie jest tematem warsztatu.

Prowadząca: Elżbieta Magiełda.

19 sierpnia 2024r. (poniedziałek) w godzinach 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „JAK TWORZYĆ ŚRODOWISKO WSPIERAJĄCE POTENCJAŁ MAŁEGO DZIECKA (0-6 lat)”

Podczas warsztatu porozmawiamy o tym:
Dlaczego wczesny etap rozwoju jest najistotniejszy w życiu człowieka.
Jakie czynniki środowiska sprzyjają a jakie mogą ograniczyć rozwój mózgu małego dziecka. Co to znaczy wspierać potencjał swojego dziecka i jak odnaleźć się w gąszczu rozmaitych teorii rozwojowych.
Przyjrzymy się wybranym zachowaniom dzieci i spróbujemy odpowiedzieć na pytania: Co jest ważniejsze geny czy wychowanie? Czy do wychowania dziecka naprawdę potrzebna jest cała wioska?
Pochylimy się nad bardzo istotną rolą ruchu w rozwoju małego człowieka.
Rzucimy nowe światło na ogromną rolę rodziców i nauczycieli na wczesnym etapie życia. Zastanowimy się nad tym czym kierować się przy wyborze pierwszej placówki edukacyjnej dla dziecka.

Prowadząca: Katarzyna Rubiś.

26 sierpnia 2024r. (poniedziałek) w godzinach 16.00 – 19.00
Temat warsztatu: „JAK WSPOMÓC DZIECKO W NAUCE?”

Zagadnienia spotkania obejmują następujące tematy:
Jak działa nasz mózg.
Dlaczego relaks jest ważny.
Pamięć. Jak to działa? Podstawowe techniki pamięciowe.
Praca z tekstem i elementy twórczego myślenia.
Sposoby opracowywania tekstów.
Piktogramy
Mapy myśli.
Właściwe wartościowanie niepowodzeń i sukcesów szkolnych. Komunikaty po przyjściu dziecka ze szkoły. Kontrakty DZIECKO – RODZICE.
Strategia uczenia się. Etapy przetwarzania informacji. Rola przerw w nauce.
Uczenie się jako cykl. Odpowiednia kolejność w rytuale uczenia się:
Relaks. Umiejętność rozluźniania się jako warunek efektywnego przyswajania informacji oraz niezbędna umiejętność, by swobodnie przypominać je sobie w sytuacjach stresowych.
Koncentracja. Mentalny trening aktywizacyjny. Sposób na szybką rozgrzewkę i zabawy rodzinne w podróży.
Ruch. Rola ciała w procesie uczenia się. Techniki uwalniające napięcie z ciała, gromadzące się podczas nauki.

Prowadzący: Paweł Hoffman.

Warsztaty dedykowane są dla osób – rodziców zamieszkujących na terenie miasta Nowa Sól.

Liczba miejsc ograniczona. Formularz należy przesłać najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatu. Organizator zastrzega sobie zamknąć listę uczestników wcześniej, jeżeli zostanie ona zapełniona zgłoszeniami.

Każda osoba, która zgłosi swój udział w szkoleniu dostanie automatyczne potwierdzenie wysłania formularza, jednak nie jest to gwarancją zakwalifikowania na szkolenie. Organizator poinformuje mailowo osoby zakwalifikowane na warsztaty.

Udział w warsztatach jest bezpłatny i całkowicie finansowane z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na 2024 rok.

Formularz zgłoszeniowy:
https://docs.google.com/forms/d/1lVlZpWOP–QGrApwet7FHPiFeVnz5KCTcgBN9vRwPUk/edit


Kampania ciąża bez alkoholu

W 2024 roku będziemy realizować działania profilaktyczne oraz edukacyjne, w ramach kampanii „Ciąża bez alkoholu” opracowanej przez Instytut Nowej Kultury . do której oczywiście Państwa zapraszamy.
Udział w kampanii jest całkowicie bezpłatny i daje nam możliwość korzystania z materiałów edukacyjnych, artykułów eksperckich oraz udział w webinariach ze specjalistami. Pierwsze spotkanie już za nami – webinar z Jolantą Terlikowską – specjalistką w dziedzinie FASD, czyli Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych.
Celem kampanii jest m.in. edukacja przyszłych rodziców, na temat szkodliwości picia alkoholu w czasie ciąży oraz obalenie mitów takich jak: „jedna lampka wina nie zaszkodzi” czy „łożysko ochroni moje dziecko”…

W przypadku pytań prosimy o kontakt pod. nr tel. 68/ 459 03 05

______

Raport z badań  „Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży w Gminie Nowa Sól – Miasto”

Prezentowany Raport składa się z trzech rozdziałów. Raport rozpoczyna prezentacja założeń badania, następnie przedstawiane są wyniki diagnozy w odniesieniu do przyjętych w badaniu przejawów zachowań kryzysowych. Są to kolejno: palenie papierosów, spożywanie alkoholu, używanie pozostałych substancji psychoaktywnych, korzystania z urządzeń cyfrowych, doświadczania i stosowania przemocy. Prezentację zebranych danych zamyka charakterystyka dobrostanu psychicznego uczestniczącej w badaniu młodzieży. Raport kończą wnioski z badań i nota metodologiczna.

Celem diagnozy była identyfikacja i charakterystyka zachowań ryzykownych podejmowanych przez dzieci i młodzież w Nowej Soli.

Badania ankietowe zostały przeprowadzone w maju 2023 roku.  Badania prowadzone były wśród klas szóstych i ósmych szkół podstawowych oraz drugich w szkołach ponadpodstawowych. W sumie ankietę wypełniło 639 uczniów nowosolskich szkół. Wśród nich było 398 reprezentantów szkół podstawowych (czyli 47% uczniów w tej kategorii wiekowej) i 241 szkół ponadpodstawowych (czyli 42% uczniów w tej kategorii wiekowej).

Raport z badań „Zachowania ryzykowne młodzieży w Nowej Soli”

Uchwała w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na terenie Gminy Nowa Sól – Miasto na 2024 rok

Informator miejski o placówkach pomocy na terenie miasta

Zapraszamy do naszych punktów konsultacyjnych na terenie miasta, gdzie można uzyskać bezpłatną pomoc: psychologiczną, prawną,mediacji rodzinnych, socjalną, rodzinną, terapeutyczną. Wszystkie szczegóły na temat danych teleadresowych można znaleźć w naszym Informatorze Miejskim. Informator dostępny jest we wszystkich instytucjach pomocowych oraz w szkołach podstawowych na terenie miasta. Przypominamy również o naszej Linii Wsparcia 68/ 459 03 90, na którą można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.00 do 19.00. Nasi konsultanci udzielają pomocy dla osób, które potrzebują wsparcia psychologicznego.

Punkt dla osób z problemem alkoholowym i ich rodzin, po rocznej przerwie ponownie zostaje uruchomiony od 19 kwietnia 2021r. w nowej siedzibie przy ul. Drzymały 4 w Nowej Soli.

Bezpłatne narkotesty

Miasto Nowa Sól corocznie zakupuje narkotesty do wykrywania substancji psychoaktywnych, w tym także tzw. dopalaczy. Narkotesty dostępne są w Punkcie Konsultacyjnego Przeciwdziałania Narkomanii przy ul. Jaracza 1 w Nowej Soli i można je bezpłatnie pozyskać. Wystarczy przyjść w godzinach pracy punktu (od poniedziałku do piątku w godz. 16.00 – 18.00) i odebrać narkotest. Narkotesty wydawane są dla dorosłych mieszkańców miasta oraz instytucji pomocowych na terenie miasta. Narkotesty firmy nal von minden służą do identyfikacji substancji psychoaktywnych takich jak: amfetamina, buprenorfina, benzodiazepiny, kokaina, metaamfetamina, ekstazy, morfina/opiaty, metadon, oksykodon, kanabinoidy. Szeroki zakres badanych substancji pozwala na szybsze zdiagnozowanie zażywanego środka.

na tle różowego rolapa z logo z napisem Profilaktyka jestem na tak, widnieją kartoniki z testami na wykrywanie obecności narkotyków w organizmie.

na tle różowego rolapa z logo z napisem Profilaktyka jestem na tak, widnieją kartoniki z testami na wykrywanie obecności narkotyków w organizmie.

Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nowej Soli nadal działa

Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nowej Soli podejmuje działania zmierzające do zobowiązania osób nadużywających alkoholu i spełniających przesłanki art. 24 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.Komisja RPA podejmuje działania wobec osób (dotyczy tylko mieszkańców miasta Nowa Sól), które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują: rozkład życia rodzinnego, demoralizację małoletnich, uchylają się od obowiązku zaspokajania potrzeb rodziny, systematycznie zakłócają spokój i porządek publiczny. Wnioski o podjęcie działań wobec takich osób należy złożyć bezpośrednio w punkcie informacyjnym na parterze Urzędu Miejskiego adresując do Komisji RPA lub bezpośrednio w pok. 118. Jesteśmy dla Państwa pod numerem telefonu 68/ 4590305. Dyżur członka Komisji RPA w każdy czwartek w godz. 16.00 – 18.00 w Punkcie Konsultacyjnym przy ul. Drzymały 4 w Nowej Soli.


obrazek na którym są trzy puzzle z wizerunkiem zabudowy miejskiej, pod nimi napis opracowanie planu ogólnego miasta nowa sól
plakat z logami miasto na fali, konkurs nasz zabytek oraz fundacja most the most

Dla mieszkańca

Urząd Miejski

Edukacja

Kultura

Organizacje pozarządowe

Samorząd

Sport

Turystyka

Sprawy społeczne

Komunikacja

O Nowej Soli

Flaga i Godło Polski z podpisem Dofinansowano ze środków Budżetu Państwa