dzieci przed multimedialną tablicą w w sali doświadczeń świata

Stałe poszerzanie bazy dydaktycznej szkoły jest jednym z zadań mającym realny wpływa na ofertę jaką do dzieci i ich rodziców kieruje Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami integracyjnymi w Nowej Soli. Nowe propozycje mają szansę zaistnieć także dzięki fundacjom takim jak Fundacja ORLEN, która w ostatnim czasie dofinansowała w kwocie 80 tysięcy złotych Salę Doświadczania Świata- miejsce o wielu funkcjach: relaksacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych.
Miejsce to zostało zaprojektowane z wyjątkową starannością, bowiem ma na celu stymulację oraz rozwój zmysłów w bezpiecznej atmosferze, poczuciu akceptacji, ale także dające możliwości osiągnięcia sukcesu na miarę uczestników zajęć.
Sala Doświadczania Świata jest dostępna zarówno dla dzieci zdrowych, jak i tych borykających się z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Sprzęt, który się tam znajduje stwarza bowiem wiele możliwości do pracy, zabawy i terapii. Sala pełni także funkcje wyciszającą i relaksacyjną.
Część uspokajająca zmysły jest specjalnie wydzielona. Wyposażono ją w miękkie leżanki, a bodźce, które docierają do uczestników zajęć mają na celu uspokoić, wyciszyć, zrelaksować. Ta część wyposażona jest w światłowodową kurtynę, tunel nieskończoności, wodną kolumnę. Poszczególnymi elementami steruje nauczyciel.
Drugie pomieszczenie podzielone jest na dwie części- zabawową oraz edukacyjną przy czym w zależności od doboru zadań i zabaw części te mogą pełnić obie funkcje. Znajduje się tam przede wszystkim niezwykle atrakcyjny sprzęt multimedialny: magiczny dywan (w postaci projektora podwieszanego na suficie) oraz magiczna ściana (wielofunkcyjna tablica multimedialna). Oba elementy są nowoczesne, angażują do pracy wszystkie zmysły ucznia, łączą ruch z wirtualną rzeczywistością, a podstawową bazę gier i zadań można stale uzupełniać. Wpisują się w trend nowoczesnej szkoły, która wszechstronnie wykorzystuje technologie informacyjne. Ponadto w sali znajdują się klasyczne pomoce dydaktyczne, gry, puzzle, mozaiki, klocki, pomoce doskonalące motorykę małą, sprawność językową, spostrzeganie, koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację uwagi.
Cala SDŚ zorganizowana jest w bezpieczny sposób- odpowiednio dobrana kolorystyka, na całej powierzchni podłogi miękki dywan, pufy, materace, basen z piłkami, miejsce do pracy stolikowej zorganizowane inaczej niż w klasycznej klasie po to, by uczeń nie miał poczucia odbywania kolejnej lekcji, ale jednak w atrakcyjny sposób nabywał nowe umiejętności lub doskonalił zaburzone funkcje.
Cały projekt jest efektem pracy wielu osób, ale bez finansowego wsparcia Fundacji ORLEN, nie udałoby się doprowadzić go do końca.