Gmina Nowa Sól – Miasto pozyskała 90% dofinansowanie, w kwocie 64.597,50 zł ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w ramach Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej.

Grupa docelowa

 – Kampania skierowana jest do ogółu społeczeństwa nowosolskiego, tj. dzieci, młodzieży i dorosłych. Gmina w trosce o ochronę środowiska i zasobów naturalnych pragnie kształtować wśród mieszkańców miasta właściwe postawy prospołeczne  i proekologiczne we wszystkich grupach społecznych, wiekowych i zawodowych – informuje Paulina Bugajska Inspektor Komórki Monitorowania Środowiska w nowosolskim magistracie

Założenia kampanii

Kampania zakłada edukację ekologiczną najmłodszych mieszkańców miasta obejmującą tematykę związaną ze zwiększaniem efektywności energetycznej oraz pozyskiwaniem energii ze źródeł odnawialnych. Dorosłych mieszkańców miasta będziemy informować o potrzebie budowania, korzystania i modernizacji Odnawialnych Źródeł Energii, aby w miarę możliwości i wiedzy wprowadzać ekologiczny styl życia, który na pewno pozytywnie wpłynie na środowisko, w którym żyjemy.

Partnerzy projektu

Miasto zrealizuje kampanię przy udziale partnerów, takich jak szkoły, przedszkola i instytucje: Park Technologiczny Interior, Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej, Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk”, Zakład Usług Mieszkaniowych i ECO Energetyka Cieplna Opolszczyzna i inne.

Zadania, które zrealizujemy dzięki kampanii

Interaktywne spektakle dla dzieci o tematyce ekologicznej (odnawialnych źródła energii, oszczędzaniu energii, efektywności energetycznej), dedykowany dla grup przedszkolnych 4, 5 i 6 latków oraz grupy dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego;

Warsztaty edukacyjne dla szkół podstawowych (klasy III) o odnawialnych źródłach energii i efektywności energetycznej, które będą składały się z następujących elementów: kontekst klimatyczny, eksperymenty z różnymi źródłami energii, energia z wodoru i będą prowadzone z wykorzystaniem ciekawych pomocy dydaktycznych;

Zakup i przekazanie modułowych pracowni przyrodniczych – moduł energia (klasy V), które posłużą do przeprowadzenia lekcji wprowadzających w tematykę odnawialnych źródeł energii i efektywności energetycznej;

Organizacja konkursów o charakterze ekologicznym (przedstawienie tematyki OZE i efektywności energetycznej), w formie: wykonania plakatu (przedszkola), quizu/testu (szkoły podstawowe – klasy III), krótkiego filmu „Jak oszczędzać energię elektryczną czy ciepło w domu, szkole lub miejscu pracy oraz promowanie odnawialnych źródeł energii” (szkoły podstawowe – klasy V);

Opracowania i publikacji ulotek edukacyjno-informacyjnych: o oszczędzaniu energii i odnawialnych źródłach energii, o programach termomodernizacyjnych, programach dotujących instalacje OZE;

Organizacja Rodzinnego Festynu Ekologicznego podsumowującego prowadzoną kampanię;

Zakupu materiałów promujących kampanię;

Działania ekologiczne będą realizowane do końca czerwca bieżącego roku.