Dla mieszkańca
Przetargi
Przetarg na sprzedaż tymczasowych obiektów budowlanych nietrwale z gruntem związanych – kontenerów mieszkalnych
Data publikacji: 13 grudnia 2024
PREZYDENT MIASTA NOWA SÓL
ogłasza przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż tymczasowych obiektów budowlanych – kontenerów mieszkalnych, stanowiących własność Gminy Nowa Sól – Miasto
Opis przedmiotu | Cena wywoławcza brutto | Wadium |
kontener mieszkalny oznaczony nr 1/7 o powierzchni 26,00m2, na którą dotychczas składały się: 2 pokoje, kuchnia, łazienka z wc, przedpokój i wiatrołap | 2.900,00 zł | 700,00 zł |
kontener mieszkalny oznaczony nr 1/9 o powierzchni 36,03m2, na którą dotychczas składały się: 2 pokoje, kuchnia, łazienka z wc, przedpokój i wiatrołap | 4.400,00 zł | 1.000,00 zł |
kontener mieszkalny oznaczony nr 1/14 o powierzchni 36,03m2, na którą dotychczas składały się: 2 pokoje, kuchnia, łazienka z wc, przedpokój i wiatrołap | 4.400,00 zł | 1.000,00 zł |
kontener mieszkalny oznaczony nr 1/16 o powierzchni 36,03m2, na którą dotychczas składały się: 2 pokoje, kuchnia, łazienka z wc, przedpokój i wiatrołap | 4.400,00 zł | 1.000,00 zł |
Podane ceny wywoławcze są cenami brutto, a wylicytowane ceny sprzedaży zawierać będą podatek VAT – stawka 23% na podstawie art.41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2024.361 j.t.)
Kontenery znajdują się na nieruchomości należącej do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. z siedzibą w Nowej Soli, na działce nr 225 przy ul. Polnej w obrębie 1 miasta Nowa Sól i jako tymczasowe obiekty budowlane nietrwale związane z gruntem, przewidziane został do usunięcia z terenu, na którym są posadowione.
Przetarg odbędzie się w dniu 16 stycznia 2025 r. o godzinie 1200 w pokoju nr 2 Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Nowej Soli przy ulicy Parafialnej 2.
Oględziny odbędą się 8 stycznia 2025 r. o godzinie 1000.
Oględzin będzie można dokonać w wyznaczonym powyżej terminie, po uprzednim potwierdzeniu obecności. Zgłoszenia należy dokonać pod nr telefonu 68 4590345, bądź pod adresem e-mail: koltkol@nowasol.pl.
Wadium w pieniądzu należy wnieść najpóźniej do dnia 13 stycznia 2025 r. na konto nr 71 1020 5402 0000 0802 0365 8879 Gminy Nowa Sól – Miasto, PKO Bank Polski S.A. Datą dokonania wniesienia wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy. W tytule wpłaty należy wpisać adres i nr kontenera. Osoby, które chcą brać udział w przetargu na więcej niż jeden kontener muszą wpłacić wadium na każdą ruchomość oddzielnie.
Uczestnikowi przetargu, który przetarg wygrał wniesione wadium zalicza się na poczet ceny nabycia. Osobom, które nie wygrały przetargu wadium zwrócone zostanie niezwłocznie po przetargu na konto, z którego dokonano przelewu. W przypadku wniesienia wadium w sposób uniemożliwiający jego zwrot na konto osoby je wnoszącej, uczestnik przetargu zobowiązany jest do wskazania nr konta, na które ma zostać dokonany jego zwrot.
Uczestnicy przetargu winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
– w przypadku osób fizycznych – dowód tożsamości lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby fizycznej, również „pełnomocnictwo poświadczone notarialnie”,
– w przypadku wspólników spółki cywilnej – dowody tożsamości wspólników spółki, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, ewentualne upoważnienia i pełnomocnictwa,
– w przypadku osób prawnych – dowody tożsamości osób reprezentujących osobę prawną, aktualny odpis z KRS, ewentualne upoważnienia i pełnomocnictwa.
Cena brutto za przedmiot sprzedaży płatna jest przez osobę ustaloną jako Nabywca kontenera przed zawarciem umowy sprzedaży, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu na konto podane w protokole z przetargu. W przypadku uchylenia się osoby, która wygrała przetarg, od zapłaty ceny, wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Gmina Nowa Sól – Miasto zawiadomi osobę ustaloną jako Nabywca o umowie sprzedaży, która stanowić będzie podstawę do wydania przedmiotu w posiadanie nabywcy, niezwłocznie po potwierdzeniu wpłaty należności.
Wydanie przedmiotu sprzedaży nastąpi w formie protokołu zdawczo-odbiorczego w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy. W terminie 7 dni od daty wydania, jednocześnie nie później niż 7 dni przed datą usunięcia kontenera, Nabywca zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Gminy Nowa Sól – Miasto o dniu i godzinie usunięcia kontenera z gruntu. Nabywca zobligowany jest usunąć kontener w terminie 30 dni od dnia wydania kontenera. Nabywca zobowiązany jest usunąć wszystkie elementy kontenera i pozostawić uporządkowany teren. Niezwłocznie po usunięciu obiektu należy pisemnie powiadomić Gminę Nowa Sól – Miasto o zakończeniu jego demontażu. Koszty demontażu oraz transportu ponosi Nabywca.
Jeśli Nabywca nie usunie obiektu w terminie 30 dni od daty jego wydania, stanowić to będzie podstawę do odstąpienia Gminy Nowa Sól – Miasto od umowy sprzedaży, w terminie 5. dni kalendarzowych i zwrotu zapłaconej kwoty, pomniejszonej o wpłacone wadium, które nie będzie podlegało zwrotowi.
Oświadczenie Gminy o odstąpieniu od umowy sprzedaży nastąpi w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem.
Zwrot środków finansowych nastąpi na pisemny wniosek Nabywcy, na wskazany we wniosku numer rachunku bankowego, najpóźniej w terminie 7 dni od daty jego złożenia.
Przetarg zostanie przeprowadzony zgodnie z regulaminem stanowiącym załącznik do Zarządzeń Prezydenta Miasta Nowa Sól nr: 0050.1.00086.2024 z dnia 4 czerwca 2024 r., 0050.1.0091.2024 z dnia 11 czerwca 2024 r. oraz 0050.1.0148.2024 z dnia 6 września 2023 r..
Sprzedający nie odpowiada za wady ukryte zbywanej ruchomości.
Prezydent Miasta Nowa Sól ma prawo odwołania przetargu.
Dodatkowych informacji udziela Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Nowej Soli ulica Parafialna 2 pok. nr 7 tel. 68 4590341, pok. nr 5 tel. 68 4590340.
Wpłata wadium oraz udział w przetargu wiążą się z przetwarzaniem danych osobowych uczestników przetargów na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U.2024.609) oraz Zarządzeń Prezydenta Miasta Nowa Sól nr: 0050.1.00086.2024 z dnia 4 czerwca 2024 r., 0050.1.0091.2024 z dnia 11 czerwca 2024 r. oraz 0050.1.0148.2024 z dnia 6 września 2023 r.. Z informacją na temat przetwarzania danych osobowych, w trakcie czynności wykonywanych przez pracowników Urzędu Miejskiego w Nowej Soli, związanych min. z gospodarowaniem mieniem komunalnym, można się zapoznać w „Klauzuli informacyjnej” zamieszczonej na stronie Biuletynu informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nowej Soli, na skróty: „Przetargi”: „Klauzula informacyjna RODO” (pod adresem: https://bip.nowasol.pl/klauzula-informacyjna-rodo.html?).