Przetargi

Przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowych niezabudowanych obr.04 ul. Kaczkowskiego

Data publikacji: 20 grudnia 2024


Prezydent  Miasta  Nowa Sól

ogłasza przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w obrębie 4 miasta Nowa Sól, stanowiących własność Gminy Nowa Sól – Miasto

Lp.KW NrPow. w haOpis nieruchomościTermin zagospodarowaniaCena wywoławcza bruttoWadium
1.ZG1N/00030840/40.0033
obręb 4 miasta Nowa Sól działka nr 746/75
brak6.000,00 zł600,00 zł
2.ZG1N/00030840/40.0034
obręb 4 miasta Nowa Sól działka nr 746/76
brak6.000,00 zł600,00 zł
3.ZG1N/00030840/40.0034
obręb 4 miasta Nowa Sól działka nr 746/77
brak6.000,00 zł600,00 zł

Podane ceny wywoławcze są cenami brutto, a więc wylicytowane ceny sprzedaży zawierać będą podatek VAT- według obowiązującej stawki na podstawie art.5 ust.1 pkt.1 oraz art.41 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.2024.361. t. j.).

Teren przeznaczony do sprzedaży położony jest przy ul. Kaczkowskiego.

Zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nieruchomości z pozycji 1, 2 oraz 3 znajdują się na terenie oznaczonym symbolem KS – tereny istniejących zespołów garażowych. Dopuszcza się uzupełnienie zabudowy zgodnie z warunkami określonymi przepisami szczególnymi.

Gmina wyda nabywcy nieruchomość po uprzednim uporządkowaniu terenu oraz usunięciu znajdujących się na nim drzew i krzewów kolidujących z planowanym zagospodarowaniem. W/w czynności wykonane zostaną na koszt Gminy. Przygotowanie nieruchomości do wydania nastąpi po złożeniu przez nabywcę wniosku o usunięcie drzew i uporządkowanie terenu do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska i uzyskaniu formalnej zgody wydanej przez tut. Urząd na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (j. t. Dz. U. 2024 poz. 1478). Przekazanie gruntu nastąpi w terminie do trzech tygodni od chwili uzyskania w/w zgody.

Poprzednie przetargi odbyły się: 25 października 2024r. , 06 grudnia 2024r.

Przetarg odbędzie się w dniu 23 stycznia 2025 roku o godzinie 1000w pokoju nr 2 Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Nowej Soli przy ulicy Parafialnej 2.

Wadium w pieniądzu należy wnieść najpóźniej do dnia 17 stycznia 2025 roku na konto nr 71 1020 5402 0000 0802 0365 8879 Gminy Nowa Sól – Miasto,  PKO Bank Polski S.A. Datą dokonania wniesienia wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy. Osoby, które chcą brać udział w przetargu na więcej niż jedną nieruchomość, muszą wpłacić wadium na każdą nieruchomość oddzielnie. W tytule wpłaty należy wpisać, że dotyczy ona wadium, podać nr obrębu i działek ,a także w przypadku osób fizycznych – imię i nazwisko osoby lub osób wnoszących wadium (małżonków, bądź innych osób, które wspólnie planują nabycie nieruchomości), a w przypadku osób prawnych – nazwę i siedzibę. Osoby posiadające odrębne majątki muszą na przetarg stawić się razem lub udzielić stosownego pełnomocnictwa.

Uczestnikowi przetargu, który przetarg wygrał wniesione wadium zalicza się na poczet ceny nabycia. Osobom, które nie wygrały przetargu wadium zwrócone zostanie niezwłocznie po przetargu na konto, z którego dokonano przelewu. W przypadku wniesienia wadium w sposób uniemożliwiający jego zwrot na konto osoby je wnoszącej, uczestnik przetargu zobowiązany jest do wskazania nr konta, na które ma zostać dokonany jego zwrot.

Uczestnicy przetargu winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:

– w przypadku osób fizycznych – dokument potwierdzający tożsamość, a w przypadku reprezentowania innej osoby fizycznej, również  „pełnomocnictwo notarialne”,

– w przypadku wspólników spółki cywilnej – dokumenty potwierdzające tożsamość wspólników spółki, oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem: umowy spółki, aktualne zaświadczenie
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, uchwałę odpowiedniego organu spółki zezwalającej na przystąpienie i udział w przetargu oraz inne konieczne upoważnienia
i pełnomocnictwa notarialne,

– w przypadku osób prawnych – dokumenty potwierdzające tożsamość osób reprezentujących osobę prawną, oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem: umowy spółki, aktualny odpis
z KRS i uchwałę odpowiedniego organu osoby prawnej zezwalającej na przystąpienie i udział
w przetargu oraz inne konieczne upoważnienia i pełnomocnictwa notarialne.

Gmina zawiadomi osobę ustaloną jako Nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia notarialnej umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
W przypadku uchylenia się osoby, która wygrała przetarg od zawarcia umowy notarialnej, wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.

Koszty sporządzenia umowy notarialnej oraz opłaty sądowe związane z założeniem księgi wieczystej i dokonaniem w niej wpisów ponosi Nabywca.

Cudzoziemcy (w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców – j.t. Dz.U.2017.2278 ze zm.) w przypadku wygrania przetargu zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na nabycie nieruchomości w przypadkach, gdy zgoda ta jest wymagana.

Przetarg zostanie przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (j.t. Dz.U.2021.2213).

Sprzedający nie odpowiada za wady ukryte zbywanej nieruchomości.

Prezydent Miasta Nowa Sól ma prawo odwołania przetargu.

Dodatkowych informacji udziela Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego
w Nowej Soli ulica Parafialna 2 pok. nr 5 tel. 68 4590340, pok. nr 7 tel. 68 4590343.

Wpłata wadium oraz udział w przetargu wiążą się z przetwarzaniem danych osobowych uczestników przetargów na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U.2024.1145 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (j.t. Dz.U.2021.2213). Z informacją na temat przetwarzania danych osobowych, w trakcie czynności wykonywanych przez pracowników Urzędu Miejskiego w Nowej Soli, związanych min. z gospodarowaniem mieniem komunalnym, można się zapoznać
w „Klauzuli informacyjnej” zamieszczonej na stronie Biuletynu informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nowej Soli menu; „Przetargi” w zakładce „Klauzula informacyjna RODO” (pod adresem:
https://bip.nowasol.pl/przetargi.html )

obrazek na którym są trzy puzzle z wizerunkiem zabudowy miejskiej, pod nimi napis opracowanie planu ogólnego miasta nowa sól
plakat z logami miasto na fali, konkurs nasz zabytek oraz fundacja most the most

Dla mieszkańca

Urząd Miejski

Edukacja

Kultura

Organizacje pozarządowe

Samorząd

Sport

Turystyka

Sprawy społeczne

Komunikacja

O Nowej Soli

Flaga i Godło Polski z podpisem Dofinansowano ze środków Budżetu Państwa