Prowadzenie noclegowni zapewniającej 27 miejsc dla osób bezdomnych na terenie Gminy Nowa Sól – Miasto w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. w lokalu wskazanym przez Gminę.
Działając na podstawie art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku – o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1491) oraz art. 4¹ ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. 2023, poz. 2151 ze zm.)
Prezydent Miasta Nowa Sól ogłasza:
otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań publicznych związanych z realizacją zadań Gminy Nowa Sól – Miasto w roku 2025 przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie: POMOCY SPOŁECZNEJ ORAZ PROMOCJI I OCHRONY ZDROWIA
Celem konkursu jest wyłonienie ofert i zlecenie organizacjom pozarządowym, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku –
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1491) realizacji zadań publicznych Gminy Nowa Sól – Miasto w zakresie organizowania pomocy osobom bezdomnym poprzez prowadzenie placówki zapewniającej nocleg.
I. Rodzaj i formy realizacji zadania.
1. Rodzaj zadania: prowadzenie noclegowni zapewniającej 27 miejsc dla osób bezdomnych na terenie Gminy Nowa Sól – Miasto w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. w lokalu wskazanym przez Gminę.
Przedmiotem konkursu jest zapewnienie osobom bezdomnym z terenu Gminy Nowa Sól – Miasto schronienia w postaci miejsca w noclegowni. Zgodnie z art. 48 i art. 48 a ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1283 ze zm.) „Osoba lub rodzina ma prawo do schronienia, posiłku i niezbędnego ubrania, jeżeli jest tego pozbawiona. Udzielenie schronienia następuje przez przyznanie tymczasowego schronienia w noclegowni, schronisku dla osób bezdomnych albo schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi”.
Rozpoznanie zasadności udzielenia osobie schronienia należy do Zleceniobiorcy.
Zakres przedmiotowy zadania określa załącznik nr 1 do ogłoszenia.
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2025.
1. Na realizację zadania w roku 2025 planuje się przeznaczyć kwotę łączną w wysokości 771 724 zł.
2. Kwota ta może ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że zadanie można zrealizować mniejszym kosztem, złożone oferty nie uzyskają akceptacji Prezydenta Miasta Nowa Sól lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizację zadania z przyczyn niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.
III. Zasady przyznawania dotacji / zlecenia wykonania zadania i składnia ofert.
1. W konkursie mogą brać udział podmioty określone w art. 3 ust. 2 i 3 w związku z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1491), których cele statutowe są zgodne z dziedziną konkursu.
2. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają w formie pisemnej i elektronicznej oferty realizacji zadania według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. 2018 r., poz. 2057).
3. Oferty należy złożyć w dwóch wersjach o tej samej, spójnej sumie kontrolnej:
– pierwsza w wersji elektronicznej w aplikacji Generator eNGO dostępnej na stronie www.engo.org.pl
– druga w wersji papierowej wygenerowanej z wersji elektronicznej w pliku PDF o tej samej sumie kontrolnej, podpisanej i opieczętowanej przez oferenta.
4. Oferent zobowiązany jest do wypełnienia pkt III. 5 i pkt III. 6 oferty, dotyczących zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego. Niedotrzymanie tego obowiązku spowoduje odrzucenie oferty ze względów formalnych. Ponadto w ofercie należy wskazać jasno definiowalne, policzalne rezultaty tzw. twarde (ilościowe) przy czym pkt III. 5. 1) oferty odpowiada pkt III. 6.
5. Do oferty należy dołączyć:
- odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru, ewidencji lub pobrany samodzielnie wydruk komputerowy aktualnych informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego, potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,
- pełnomocnictwa do działania w imieniu oferenta (w przypadku, gdy ofertę o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie z rejestrem),
- oświadczenie dotyczące osób reprezentujących organizację/podmiot – zgodnie z załącznikiem
nr 2, - kopia umowy lub statut spółki potwierdzona za zgodność z oryginałem – w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1491),
- oświadczenie dot. posiadanego rachunku bankowego – zgodnie z załącznikiem nr 3,
- w przypadku zadeklarowania w ofercie zamiaru pobierania wpłat i opłat od uczestników zadania, podmiot ubiegający się o dofinansowanie jest zobowiązany dołączyć do oferty dokument, z którego wynika zakres prowadzonej działalności odpłatnej pożytku publicznego. Jest to warunek weryfikowany na etapie oceny formalnej oferty i podlega uzupełnieniu. Brak podstaw prawnych do prowadzenia działalności odpłatnej pożytku publicznego będzie skutkowało odrzuceniem oferty na etapie formalnym,
- w przypadku, gdy Zleceniobiorca będzie realizował w tym samym obiekcie więcej niż jedno zadanie zobowiązany jest do przedstawienia kosztów eksploatacyjnych i ewentualnych podstawowych kosztów administracyjnych całego obiektu oraz procentowego określenia podziałów tych kosztów na poszczególne zadania wraz z uzasadnieniem.
6. W przypadku składania kserokopii wymaganych dokumentów, dokument powinien być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez co najmniej jedną osobę reprezentującą podmiot zgodnie z wpisem w KRS lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących lub przez organ wydający dokument.
7. W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty dopuszcza się załączenie jednego kompletu dokumentów (załączników).
8. Załączniki do oferty należy złożyć tylko w wersji papierowej złożonej do urzędu.
9. Zlecenie zadania i udzielanie dotacji następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1491). Wyklucza się możliwość realizacji zadania w trybie art. 16 a w/w ustawy – regranting.
10. Wysokość dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjowania zmniejszenia zakresu rzeczowego i finansowego zadania lub rezygnacji z jego realizacji.
11. Oferent, który otrzymał mniejszą dotację niż wnioskowana, zobowiązany jest do złożenia aktualizacji oferty za pośrednictwem elektronicznej platformy eNGO. Po wypełnieniu elektronicznej aktualizacji oferent zobowiązany jest ją wygenerować z wersji elektronicznej w pliku PDF, opieczętować, podpisać i dostarczyć w formie papierowej do urzędu.
12. Prezydent Miasta Nowa Sól może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
13. W przypadku wyboru oferty, realizacja zadania nastąpi w trybie powierzenia wykonania zadania.
14. Środki z przyznanej dotacji mogą być wydatkowane wyłącznie na pokrycie wydatków, które:
a) zostały przewidziane w ofercie, uwzględnione w zaktualizowanej kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania, stanowiącej załącznik do umowy zawartej pomiędzy oferentem, a Gminą Nowa Sól – Miasto,
b) spełniają wymogi racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
c) zostały faktycznie poniesione w terminie określonym w umowie,
d) są poparte stosownymi dokumentami, w szczególności zostały wykazane w dokumentacji finansowej oferenta.
15. Nie dopuszcza się wskazywania w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego wycenionego wkładu rzeczowego jako własnego wkładu niefinansowego oferenta. Należy natomiast opisać w ofercie wykorzystanie zasobów rzeczowych oferenta podczas realizacji zadania (pkt IV. 2 oferty).
16. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta między oferentem, a Gminą Nowa Sól – Miasto.
IV. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Zadanie winno być zrealizowane w 2025 roku z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w umowie.
2. Zadanie winno być zrealizowane z największą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
3. Zadanie winno być wykonane dla jak największej liczby mieszkańców Nowej Soli. Pomoc w formie noclegu może być udzielona również świadczeniobiorcy, którego ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest inna gmina, w przypadkach dysponowania wolnymi miejscami w noclegowni.
4. Przy wykonywaniu zadania publicznego podmiot realizujący zadanie zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1411 ze zm.), do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego:
a) w obszarze dostępności architektonicznej:
- wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków, w których realizowane jest zadanie publiczne,
- instalacji urządzeń lub zastosowania środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do pomieszczeń, w których realizowane jest zadanie publiczne z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
- informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
- wstępu do budynku, gdzie realizowane jest zadanie publiczne, osobie korzystającej z psa asystującego,
- osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub uratowania w inny sposób z miejsca gdzie realizowane jest zadanie publiczne.
b) w obszarze dostępności cyfrowej:
- strona internetowa lub aplikacja mobilna wykorzystywana do realizacji lub promocji zadania powinna być dostępna cyfrowo poprzez zapewnienie jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości poprzez spełnianie wymagań określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2023 r., poz. 1440),
- treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane jak np. dokumenty rekrutacyjne, publikacje, filmy muszą być dostępne cyfrowo.
c) w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
- obsługi, w ramach zadania publicznego, z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się, lub poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
- instalacji urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w ramach zadania publicznego, np. pętla indukcyjna, system FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia;
- na stronie internetowej podmiotu informacji o realizowanym zadaniu publicznym w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania i zrozumienia,
- na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, w ramach realizowanego zadania publicznego, komunikacji w sposób preferowany przez osobę ze szczególnymi potrzebami.
5. Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Według art. 7 ust. 2 ustawy dostęp alternatywny polega w szczególności na:
a) zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub
b) zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub
c) wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.
6. Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty.
7. Podmiot realizujący zadanie może dokonywać przesunięć w zakresie ponoszonych kosztów przy zachowaniu poniższych warunków:
– Zleceniobiorca może dokonywać przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami do 20% kosztu wskazanego w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadnia publicznego (zestawieniu kosztów realizacji zadania). Zmiany powyżej 20% wymagają uprzedniej pisemnej zgody Zleceniodawcy w formie aneksu do umowy.
– w trakcie realizacji zadania Zleceniobiorca może dokonać zmniejszenia w zakresie planowanego poziomu osiągnięcia rezultatów zadania publicznego (pkt III. 6 oferty) do 20% planowanej wartości docelowej. Zmniejszenie powyżej 20% poszczególnych założonych rezultatów wymagają zgody Zleceniodawcy w formie aneksu do umowy.
– niezależnie od możliwości zmniejszenia planowanego poziomu osiągnięcia rezultatów, o których mowa powyżej, podmiot realizujący zadanie może zwiększyć planowany poziom osiągnięcia rezultatów bez konieczności uzyskania zgody Zleceniodawcy.
8. Środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zleconych zadań publicznych. Zleceniobiorca planując zadanie publiczne powinien oszacować z należytą starannością całkowity koszt jego realizacji, uwzględniający także nakłady poniesione z tytułu zapewnienia dostępności.
9. Zleceniobiorca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z zawartą umową i złożoną ofertą. Wszelkie zmiany, uzupełnienia i oświadczenia składane w związku z zawartą umową (w szczególności zmiana zakresu rzeczowego lub finansowego zadania) wymagają akceptacji Zleceniodawcy w formie aneksu do umowy (z wyłączeniem sytuacji, o której mowa w pkt 7). Zleceniobiorca zobowiązany jest poinformować o zmianach Zleceniodawcę w formie pisemnej przed terminem ich dokonania.
10. Składane w trakcie realizacji zadania zmiany do umowy w tym sprawozdania cząstkowe oraz sprawozdania końcowe Zleceniobiorca zobowiązany jest złożyć w dwóch wersjach o tej samej, spójnej sumie kontrolnej:
– pierwsza w wersji elektronicznej w aplikacji Generator eNGO dostępnej na stronie www.engo.org.pl
– druga w wersji papierowej wygenerowanej z wersji elektronicznej w pliku PDF, podpisanej i opieczętowanej przez Zleceniobiorcę.
11. W przypadku wprowadzenia stanu zagrożenia epidemiologicznego lub epidemii, podmiot wyłoniony w procedurze konkursowej jest zobowiązany do przestrzegania wprowadzonych przepisów prawa regulujących sposób postępowania w związku z wprowadzonym stanem, w tym rekomendacji rządowych i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego.
V. Termin i warunki składania ofert.
1. Oferty należy składać w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego Nowa Sól (parter), ul. M. J. Piłsudskiego 12, 67-100 Nowa Sól w terminie od 22.11.2024 r. do dnia 16.12.2024 r. – decyduje data wpływu do urzędu (w wersji elektronicznej oferty będą mogły być wygenerowane w Generatorze eNGO do godz. 16:00 ostatniego dnia naboru wniosków).
2. Druk oferty realizacji zadania publicznego można pobrać ze strony internetowej Urzędu – zakładka NGO – Otwarte konkursy (https://nowasol.pl/ngo/otwarte-konkursy) oraz w BIP – zakładka Sprawy Społeczne – Otwarte konkursy ofert (https://bip.nowasol.pl/otwarte-konkursy-ofert-rok-2023.html?), a także dostępny jest na stronie Generatora eNGO.
3. Oferty złożone na innych drukach, niekompletne, złożone po terminie lub tylko w jednej z wymaganych wersji (elektronicznej lub papierowej), bez wspólnej sumy kontrolnej zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
4. Dopuszcza się możliwość uzupełniania złożonych w terminie ofert i dokonywania w nich poprawek do dnia, w którym odbędzie się posiedzenie komisji konkursowej. Informacja o posiedzeniu komisji konkursowej zamieszczona zostanie na stronie generatora eNGO. Po tym terminie oferty złożone na innych drukach lub niekompletne zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert.
1. Oferty rozpatrzone będą w terminie 30 dni od daty zakończenia ich naboru.
2. Oceny formalnej ofert dokonują pracownicy Wydziału Spraw Społecznych.
3. Złożone oferty podlegać będą ocenie formalnej zgodnie z kryteriami wskazanymi w karcie oceny formalnej, której wzór stanowi załącznik nr 7 do niniejszego ogłoszenia.
4. Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych nie będą podlegać rozpatrzeniu pod względem merytorycznym.
5. Komisja konkursowa powołana zarządzeniem Prezydenta Miasta Nowa Sól opiniuje złożone oferty. Do jej zadań należy:
– ocena ofert pod względem merytorycznym z uwzględnieniem kryteriów określonych w treści niniejszego ogłoszenia,
– przygotowanie wykazu ofert rekomendowanych do dofinansowania przez Prezydenta Miasta Nowa Sól,
– przygotowanie propozycji podziału środków pomiędzy oferentami i przekazanie ich Prezydentowi Miasta Nowa Sól.
6. Ocena Komisji wraz z propozycją wysokości dotacji jest przekazywana Prezydentowi Miasta Nowa Sól, który podejmuje ostateczną decyzję w tej sprawie.
7. Przy rozpatrywaniu ofert Prezydent Miasta – Nowa Sól:
- ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
- ocenia przedstawiona kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
- w przypadku wspierania zadania, uwzględnia planowany przez organizacje pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania,
- uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmiot wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków,
- uwzględnia analizę i ocenę realizacji zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienione w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.,
- ocenia czy projekt zapewnia dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami.
8. Wzór karty oceny merytorycznej stanowi załącznik nr 6 do niniejszego ogłoszenia.
VII. Informacja o zrealizowanych w roku 2024 r. i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami z uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym:
– w roku 2023 przeznaczono kwotę 548 856,60 zł
– w roku 2024 przeznaczono kwotę 670 533,97 zł
VIII. Postanowienia końcowe.
1. Wyłoniony w drodze konkursu ofert podmiot będzie zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do zamieszczania we wszystkich drukach i materiałach reklamowych, związanych z realizacją zadania (plakatach, regulaminach, komunikatach), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach itp. informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Gminę Nowa Sól – Miasto.
2. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do:
- wskazania rachunku bankowego, na który zostaną przelane środki i utrzymania go nie krócej niż do chwili dokonania ostatecznych rozliczeń ze Zleceniodawcą,
- wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadania,
- dostarczenia na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego Nowa Sól oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej, która nie ogranicza prawa Zleceniodawcy do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym,
- niezwłocznego dostarczenia na prośbę Zleceniodawcy syntetycznej notatki o realizacji zadania, celem umieszczenia jej na stronie internetowej Miasta Nowa Sól (www.nowasol.pl).
3. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną:
- w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Sprawy Społeczne – Rozstrzygnięcia otwartych konkursów,
- w siedzibie organu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń,
- na stronie internetowej www.nowasol.pl w zakładce NGO – Otwarte konkursy.
Prezydent Miasta
Nowa Sól